Naturvårdspriset 2020 !!!

Det är dags att utse en mottagare av Länsförbundets naturvårdspris, dvs dags för er att skicka in nomineringar, vilket kan göras av såväl enskild medlem som kretsar.

Förslag skall ha kommit in SENAST 28 februari 2020, lämpligen till mig, jan.herrmann@lnu.se .      NYTT DATUM:    6 mars

Fullständiga regler bifogas, alla punkterna gäller, men särskilt dessa bör påpekas:

DELS (punkt 5) att ”den uppmärksammade insatsen skall(bör) inte vara en del inom förenings egen programverksamhet, eller det ordinarie arbetet inom företag.”

DELS (punkt 6) att ”nominering av pristagare ska, med motivering, ske skriftligt (ej anonymt)”. Detta betyder att motiveringen bör vara hyfsat omfattande och detaljerad, inte bara att Hen/dom har jobbat bra med naturvård och liknande. Det är inte meningen att undertecknad ska leta reda på vad NN gjort… Det kan ju dessutom bli fel!

OCH det är helt i sin ordning att nominera någon som förut föreslagits, men då ”inte nådde ända fram….” !

Regler för Länsförbundets Naturvårdspris

Så, tänk till, diskutera med kollegor i kretsen, och skicka många goda förslag!!!

Många hälsningar från

Jan Herrmann

sekr i Kalmar Läns Naturskyddsförening (”Länsförbundet”)