Natursnoksledarutbildning Teleborg i Växjö 2-3 september 2017

Naturskyddsföreningens barn- och familjeaktiviteter. Du lär dig att leda övningar tillsammans med andra. Vi leker och testar utrustning, sitter runt elden och pratar om hur vi bäst startar och driver en Natursnoksgrupp. Vi delar med oss av det vi kan och byter erfarenheter med varandra.

Lördagens teman är: Att lära in arter, att samarbeta och göra upp eld.

Söndagens teman är: Att använda alla sinnen.

Du kan välja om du vill vara med båda dagarna eller bara en. Kostnad 500 kr för en eller två dagar inklusive eftermiddagsfika och kursmaterial. Vill du slippa avgiften så skriver du till din lokala krets om att frivilligt leda ett antal Natursnoksaktiviteter inom ett år efter kursen. Kursen är öppen för deltagare från hela landet. Reseersättning kan sökas i efterhand från riksföreningen för buss eller tåg.

Utbildare är Bosse Bergenholtz, natursnoksledare.

Anmälan senast 25 augusti 2017 ( max 25 personer). Ange i anmälan om du behöver hjälp att hitta övernattning

Lördag 2 sep kl 10:00-16:30

Söndag 3 sep kl 10:00-16:00

Varmt välkommen med din anmälan!

För frågor om kursen kontakta: Eva Lindberg (http://www.naturskyddsforeningen.com/  mailto:eva-lindberg@naturskyddsforeningen,se, tel 070-344 44 31snokkurs 1 snokkurs 2