KASTLÖSA NATURFESTIVAL lördag 13 augusti

Ölands Naturskyddsförening

bjuder in till Kastlösa Naturfestival lördag 13 augusti i Kastlösa skola

En mötesplats för alla natur- och fotointresserade. Massor av bilder! Bildvisningar, fotoutställning, försäljning av naturfotoböcker och fototävling. Möjligheter till fika finns på Alvargården.

Inträde 100 kr för hela dagen. Ta med kontanter!

Fototävling: Ta med dina tre bästa naturbilder på ett USB. Inlämning 13-14. Fina priser utlovas!

13.00-13.15 Festivalen öppnas

13.15-13.55 ”Ölands fåglar” – Pav Johnsson visar bilder och berättar om arbetet med den mycket uppskattade boken om Ölands fåglar. Boken finns till försäljning.

14.05-14.45 ”Tillbakablickar – en fotografs berättelse om möten från norr till söder””Jan-Michael Breider/Naturfotograferna

14.45-15.30 Paus – passa på att fika, titta på fotoutställning och naturfotoböcker!

15.30-16.15 ”Kär-Lek” – Jonas Forsberg/Naturfotograferna presenterar sina studier av de fyra arenaspelande fågelarterna vi har i Sverige

16.25-17.00 ”Nedslag i Ölands natur” – Miriam Eriksson har

vunnit tävlingen ”Årets Ölandsfotograf” två gånger. Hon älskar att röra sig i den öländska naturen med sin kamera.

17.00-17.15 Dagens fototävling är avgjord! Vinnarna presenteras och får sina priser.

17.15-17.30 ”Naturfotograferna 50 år” – föreningen Naturfotograferna/N firar i år sitt 50-årsjubileum. Vi avslutar naturfestivalen med ett bildspel om svensk naturfotografi de senaste 50 åren.

Här hittar du hela inbjudan – Kastlösa naturfestival 2016