Utterkurs vid Alsterån

Välkommen till Utterspårningskurs!

Lördag den 1 februari i Alsterbro med samling i Alsterbro Folkets hus kl 09.00

Kursledare är Mia Bisther

Välkommen till en heldag i utterns spår. Vi börjar med lite teori inomhus i Alsterbro Folketshus, för att sedan ge oss ut på jakt efter spår. Medtag varma kläder och matsäck. Kamera och måttband är också bra att ta med sig. Sedan hoppas vi på en spännande dag ute i uttermarkerna. Det finns få djur som är så roliga att spåra som just uttrar! Avslutning runt kl 16.30.

Utterspår 200900131 Hummeln

Anmälan senast fredag 25 januari 2014 till: Lena Simonsson , projektledare Alsterån i balans Mönsterås kommun, Box 54, 383 22 Mönsterås, Tel nr: 0499-179 89 E-post: lena.simonsson@monsteras.se
Begränsat antal platser – först till kvarn gäller men platserna kommer vid behov att fördelas jämnt mellan naturskyddsföreningens och vattenrådets medlemmar.
Kursen är avgiftsfri, men du tar med matsäck till exkursionen. Förmiddagsfika bjuder vi på innan vi går ut i fält.
Arrangemang i samarbete mellan Naturskyddsföreningen i Kalmar län, Alsteråns vattenråd samt Föreningen rädda uttern i Småland.