Styrelsen i Döderhultarns skog

Nyligen hade styrelsen för Länsförbundet (Naturskyddsföreningen Kalmar Län) möte i Lilla Hycklinge, som tillhör Döderhultskretsen (Oskarshamn). Mötet avslutades med en kort-kort vandring på Ostkustleden där den går längs sjön Eckern, där länsförbundet försöker bidra till att övertyga Sveaskog att släppa mark med gammal skog till att bli naturreservat.

Att detta område har så stora värden för att Länsstyrelsen snabbt borde kunna ta beslut om att vidta åtgärder för fredning från avverkning framgår tydligt av dessa bilder tagna av Staffan Arvegård. På bilden ovan syns från vänster Claes Gårdinger, Kuno Nilsson, Jan Herrmann och Per Jiborn.

Åk dit och upplev Ostkustleden!

Foton: Staffan Arvegård