Webbinarium- Fossilfria pensioner

Måndag 20 september kl. 19.00.
I detta webbinarium berättar Anneli Nordling om de statliga pensionsfonder som placerat flera miljarder av våra pensionspengar i några av världens största fossila bolag. Det är varken hållbart, ansvarsfullt eller förenligt med Parisavtalet.
Naturskyddsföreningen har arbetat med denna fråga i över ett år. Under denna tid har Första och Andra AP-fonderna avinvesterat stora delar av sina innehav i bolag som utvinner fossila bränslen. Tredje, Fjärde och Sjunde AP-fonderna har inte fattat några liknande beslut. Nu vill vi att alla AP-fonder helt slutar med fossila investeringar.
På detta webbinarium förklarar vi mer om hur klimat och pensioner hänger ihop.
Vi har också bjudit in Kalmar läns riksdagsledamöter att ge sina reflektioner på frågan om fossilfria pensioner.
Kvällen ger möjlighet till ny information, frågor och diskussion om hur våra pensioner bör förvaltas för att inte bidra till ett förvärrat klimat.
Välkomna önskar Naturskyddsföreningen Kalmar län och Studiefrämjandet Småland Gotland.
Anmäl dig här!
www.studieframjandet.se/73425